Powiązane artykuły

Morawiecki w szale bitewnym: „Jesteśmy spadkobiercami starożytnych Greków”. A nie Persów?

Mateusz Morawiecki powiedział swoim zwolennikom, że PiS jest spadkobiercą starożytnych Greków i porównał nadchodzące wybory do bitwy pod Salaminą. W Internecie premiera wyśmiano, my pochylamy się z troską nad bezsensem jego słów. Morawiecki chciałby być Temistoklesem, ale w tej kuriozalnej metaforze to Koalicja przypomina Greków, a PiS raczej Persów


Pieniądze od TV Republika na baner OKO.press na Paradę Równości

"Walczymy o prawa osób LGBT+" - z tym hasłem idziemy dziś, 8 czerwca, w Paradzie Równości. Dopisaliśmy, że "banner pomogła sfinansować TV Republika", bo opłacony będzie z kwoty 5 tys. zł, które telewizja Sakiewicza musi nam zapłacić w wyniku ugody z Agnieszką Holland i Krystyną Zachwatowicz-Wajdą, za "ubeckie" insynuacje pod adresem Holland i Andrzeja Wajdy


1% PIT, który dostaje fundacja Sakiewicza, trafia do związanych z nim firm i obsługujących je prawników

1% podatku miał trafiać do organizacji pożytku publicznego. Ale już od 5 lat pieniądze z odpisu dostaje fundacja założona przez Tomasza Sakiewicza, która nie jest OPP. Przeznaczane są głównie na obsługę prawną mediów Sakiewicza. Kiedyś przedstawiały się one jako prześladowane przez władzę; od początku rządów PiS karmione są milionami zł z państwowych spółek


Telewizja Republika przeprasza Agnieszkę Holland za „ubeckie” insynuacje. I wpłaca na OKO.press

"Nie wolno się poddawać, trzeba prostować i walczyć" - mówi OKO.press Agnieszka Holland. Telewizja Republika musiała przeprosić ją i Krystynę Zachwatowicz-Wajdę za opublikowane na portalu telewizji insynuacje i kłamstwa. Telewizja Tomasza Sakiewicza musi też wpłacić 5 tys. zł na fundację, która wydaje OKO.press. Nie chcieli tego zrobić


Sędziowie z Krakowa wygrali z „Gazetą Polską”. Będzie sprostowanie słów premiera Morawieckiego?

Grupa 38 sędziów z Krakowa ma szansę na zamieszczenie sprostowania słów Mateusza Morawieckiego, który mówił w "Gazecie Polskiej" o grupie przestępczej w krakowskim sądzie. W poniedziałek sąd apelacyjny uznał odwołanie sędziów w precedensowym procesie z Tomaszem Sakiewiczem, naczelnym pisma, i nakazał jeszcze raz rozpoznać sprawę


STRAJK. PiS i jego media szczują na nauczycieli. "Kto weźmie na swoje sumienie traumę tych dzieci?!"

Politycy PiS i prawicowe media urządzają sabat czarownic, by zdyskredytować strajk nauczycieli. Lamentują nad krzywdą dzieci, wyzywają lidera ZNP od komuchów. Odkrywają, że protest jest polityczny i chodzi o szmal (to akurat prawda). Pouczają nauczycieli, że pieniądze są mniej ważne niż honor. Warzecha "jak słyszy Broniarza, to mu się zbiera na wymioty" itd.


2970 zł z publicznych pieniędzy za jednego widza. To koszt portalu o Puszczy fundacji Sakiewicza

7,15 mln zł otrzymała fundacja założona przez naczelnego „Gazety Polskiej” na portal o Puszczy Białowieskiej. Pieniądze dał państwowy fundusz, za rządów Kazimierza Kujdy (sławnego ostatnio dzięki nagraniom Geralda Birgfellnera i ujawnieniu teczek SB). Po 9 miesiącach serwis ma 134 subskrybentów na YouTube i i 230 fanów na Facebooku. Trochę mało


Fundusz zarządzany przez b. prezesa Srebrnej dał fundacji Sakiewicza 7 mln zł na portal o Puszczy

Choć nie zajmuje w Srebrnej żadnej funkcji, to Kazimierz Kujda uczestniczył w negocjacjach o jej zaangażowaniu w budowę „K-Towers”. Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska, którym z nadania PiS zarządzał Kujda, hojnie wspierał też fundację założoną przez red. naczelnego „Gazety Polskiej”. Tak nieformalne układy zapewniają PiS wsparcie w umacnianiu władzy


Układ tropicieli układów. K-Towers byłyby wisienką na torcie majątku ludzi PiS

PiS od początku swojej działalności mówił o walce z "układem", który ogranicza rozwój kraju. Po "walce z układem" nie ma śladu, są za to budowane przez lata powiązania biznesowe i majątkowe, które wspierają politykę PiS finansowo i propagandowo. Dwie wieże Srebrnej miały być zwieńczeniem blisko 30-letnich zabiegów o własne zaplecze finansowe


Sakiewicz wygrał z krakowskimi sędziami. Będzie pozew sędziów przeciw premierowi?

Stołeczny sąd orzekł, że redaktor naczelny „Gazety Polskiej” nie musi drukować sprostowania wywiadu z Mateuszem Morawieckim, w którym premier mówił o „grupie przestępczej” w krakowskim sądzie. Sędziowie z Krakowa rozważają apelację i pozew przeciwko premierowi


Sędziowie z Krakowa pozwali „Gazetę Polską”. Chcą sprostowania kłamstw Morawieckiego

Aż 38 krakowskich sędziów żąda od redaktora naczelnego „Gazety Polskiej” sprostowania słów premiera Morawieckiego o zorganizowanej grupie przestępczej w krakowskim sądzie, w wywiadzie opublikowanym w GP. W piątek sąd rozpoznał ich pozew, wyrok ogłosi 11 stycznia


Prokuratura nie oskarży sędziego, który sądził sprawy „Gazety Polskiej”

Za wydawane wyroki był nękany przez prawicową prasę. Teraz ściga go specjalny wydział Prokuratury Krajowej do spraw sędziów i prokuratorów. Śledczy chcą mu stawiać zarzuty za sprawy z jego prywatnego życia rodzinnego. Ale sąd dyscyplinarny uznał, że sędzia Andrzej Sterkowicz prawa nie złamał i odmówił uchylenia mu immunitetu


Wczytuję poprzednie artykuły


wczytaj więcej